Då det visat sig att flera fiberinstallationsarbeten inte blivit fackmannamässigt utförda och flera klagomål inkommit har One Oak tagit beslutet att avbryta samarbetet med den underentreprenör man fram tills nu anlitat för installation. Kungälv Energi och One Oak beklagar eventuella förseningar p.g.a. detta men ser ändå att det viktigaste är att ni som beställt fiber får en professionellt utförd installation.
One Oak kommer hädanefter att använda två av sina egna tekniker för att göra installationerna och efter ett tag kommer en tredje tekniker att ansluta till installationsteamet.
Blåsning av kundfiber fram till husvägg kommer att göras löpande utan att ni som husägare kontaktas. Resten av installationen: håltagning i väggen, montering av sparkskydd, montering av yttre avlämningspunkt (vit box på ytterväggen), montering av tjänstefördelare inomhus, fibersvetsning samt verifiering av uppkoppling utförs vid det tillfälle som ni bokat med One Oak per telefon.
Enekullen: Torsdag/fredag v.32 börjar One Oak att ringa och boka tid med er för installation. Under v.33 blåses fiber till husvägg och v.34 börjar installationerna.
Kontaktuppgifter:
Maila önskemål om tider för installation till:
One Oak Networks AB Telefon 010-510 90 90 (mån-fre 08:00-16:00)
Maila önskemål om tider för installation till:
One Oak Networks AB Telefon 010-510 90 90 (mån-fre 08:00-16:00)